5 Redenen waarom een onderneming een website nodig heeft

Zoals Bill Gates de grote man achter Microsoft al aangaf: “If your business is not on the internet, then your business will be out of business”. In deze officiële SlimmenRick blogpost ga ik in op 5 verschillende redenen om vandaag nog te overwegen een website te realiseren.

Onderzoeken wijzen uit dat maar liefst 81% van de mensen eerst onderzoek doet op het internet voordat ze een aankoop doen. Wees eerlijk? Daar ben jij er één van? Bovendien als je gehoord hebt van een product of service en je kan het niet vinden via de Google zoekresultaten, stopt dan hier de zoektocht? Deze vraag wordt vaak met een ‘ja’ beantwoord.

Laten we beginnen met de eerste reden.

1 Klanten verwachten het

De inleiding gaf het al aan, potentiele klanten verwachten nu eenmaal een website. De meeste mensen gaan zelfs eerst rechtstreeks opzoek naar online content via Google voordat ze op een andere manier gaan zoeken. Als ik naar mijn eigen gedrag op internet kijk weet ik slechts een handvol voorbeelden te noemen waarbij ik niet eerst naar de website ga van datgeen waarnaar ik opzoek ben.

Als je vandaag de dag geen website hebt dan zoeken het gros van de mensen alternatieven.

2 Je komt terecht in de Google zoekresultaten

Het is ontzettend belangrijk dat je in de Google zoekresultaten terecht komt, bij voorkeur zo hoog mogelijk. Een onderzoek uit 2014 bewees al dat 81% van de mensen eerst online op google zoekt voor het doen van een aankoop. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat met de huidige technologische ‘afhankelijkheid’ dit alleen maar meer is geworden.

Als je geen website hebt dan is de kans dat je in de zoekresultaten terecht komt precies 0%. Heb je wel een website dan kun je werken aan Search Engine Optimalisatie. Dit zorgt ervoor dat je website zo hoog mogelijk in de zoekresulaten terechtkomt bij bepaalde keywoorden.  Het gevolg hiervan is meer potentiele klanten en uiteindelijk meer omzet.

3 Hou klanten op de hoogte

Persoonlijk vind ik dit één van de leukste redenen. Een website geeft je namelijk de mogelijkheid om klanten op de hoogte te houden. Zelf doe ik dit door het bijhouden van een portfolio waar ik nieuwe projecten aan toevoeg als ze afgerond zijn. Het op de hoogte houden van klanten geeft ze ook een reden terug te komen.

Andere voorbeelden van het op de hoogte houden van klanten zijn bijvoorbeeld:

– Gewijzigende tarieven

– Gewijzigende openingstijden

– Geplande evenementen met informatie

– Lopende aanbiedingen

4 Leg uit wat je doet

Een website geeft de mogelijkheid om uit te leggen wat jou onderneming inhoudt. Hoe onderscheid de onderneming zich van de rest en waarom moet die potentiele klant iets bij jou kopen. De ideale manier om een extra laag context aan te brengen op datgeen wat jij biedt.

Via social media kan je het proberen uit te leggen, maar het bericht sneeuwt al snel onder aan andere berichten. Op een website kan je een vaste plek reserveren die altijd bereikbaar is.

 

5 24 uur per dag beschikbaar

Weg met het bordje closed! Er zijn mensen die op de gekste tijden informatie willen opzoeken over jou onderneming. Een website geeft de kans om 24/7 informatie te bieden over jou onderneming.

 

Kort samengevat

In deze eerste Slimmenrick blog heb ik 5 redenen behandeld die laten zien hoe belangrijk een website is. Klanten verwachten het van je en het geeft je enorme voordelen als onderneming. Anno 2018 is een website het minimale.

Heeft deze blog je overtuigd, Slimmenrick staat altijd voor je klaar om een website te maken die past bij jou onderneming. Neem contact op.